Diyelimki siz bir makyaaj malzemesi alacak olan bir kullanıcısınz peki önce bu malzemmeyi nasıl aratırsınız?
Sadece rimel,ruj,allık,far kelimelrinin artıldığını görürsünüz.
Siz bir makyaj satıcısı iseniz kullanıcıların arama yaparken en sık kullandıkları terimleri bilmeniz gerekir.
Web sitelerinize içerik yüklerken kulllnıcıların hedefledikleri kelimeler doğrultusunda bir arama yaptırmanız ve bu arammayı içerikle birkeştirebilmeniz gerekiyor.
Aksi takdirde bir tutarsızlık olabilir: sitenizi ziyaret eden kişilerin aradığından farklı bir şeyden bahsediyor olabilirsiniz.
SEO planınız için anahtar kelime seçerken dikkate almanız gereken üç nokta var.
Birincisi önncelikle bu kkelime kullanıcılar tarafından ne kadar sıklıkla aratılmış?
Elbette, kullanıcıların ürünlerinizle alakalı olarak en sık aradıkları terimleri eklemek istersiniz.
Yanlız burada firma olaraak bir web sitesine sahip iseniz ne sıklıkla aratıldığını siz daha iyi kavrayabilirisiniz.
Bu da bizi dikkate almamız gereken ikinci noktaya getiriyor: Rekabet.
Büyük ve köklü bir web siteniz varsa, meyve ve sebze gibi yüksek hacimli ve rekabet gücü fazla olan anahtar kelimelerin arama motoru sonuçlarında görünebilir.
Yani diğer bir çok site yaptıkları seo çalışmalarıyla sizin önünüze geçmek isteyecektir.
Sinem Özdemir
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder