Azlıktan gelen satın alma ve sahip olma psikolojisi
Ürünü sınırlı sayıda gösterip erişebilirliğinin kısıtlı olduğunu vurgulayın. Böylece müşterinin algısındaki değeri arttırın.
Kaç ürün kaldığına dair geri bildirimler
Hiçbir zaman “stokta herkese yetecek kadar ürün var,” gibi bir cümle ile karşılaşmazsınız. Böyle bir uygulama potansiyel müşteriyi satın almaya teşvik etmez.
Kısıtlı gösterme ürün cazibesini daha da arttırmakta.
Kalan ürün sayısı, müşteriye karar aşamasında yardım edebilir. Fakat aynı zamanda cüzdanınızı hızlıca boşaltabilir.
Ne kadar süre butikte kalacağı ve son saatler olduğu
Ürünü satın almanın tam kıyısında olan potansiyel müşterilere kısıtlı bir zaman vermek karar verme mekanizmalarını etkileyecektir.
Özellikle de pazarlıkla ürün alınan satış sitelerinde çok kullanılan bir taktiktir.
Türkiye kullanımı pek sık olmayan bu strateji aslında çok işe yaramaktadır. Sitede dolaşırken “şimdi sipariş verin cumartesi kargo teslim fırsatlarından yararlanın” yazısını görmek ürünün satışını kolaylaştırır.
Sanki bir anda elinize geçecekmişçesine ürüne sahip olmaya çalışırsınız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder