19 Mart 2018 Pazartesi

E-Ticaretinn Gizli Taktikleri

Dijital dünyanın alışveriş  siteleri  bizi  bir hayli  kötü  etkilemekle

  kalmayıp bilinçaltımızda alışveriş hissi uyandırarak bizi  teşvik etmeye  çalışıyor..Bir sonraki internet üzerinden alışverişinizde aşağıda sıralanmış bazı  kritik  taktikleri  okuyun.Tabii ki bu bilgiler e-ticaret pazarlamacılarının da işine yarayacak!Gerçekten bu  iş yapmak istiyorsanız bu  oranlar  bir  hayli büyük  öneme sahip  sizin açınızdan..
Azlıktan gelen satın  alma ve  sahip olma  psikolojisi
Ürünü sınırlı sayıda gösterip erişebilirliğinin kısıtlı olduğunu vurgulayın. Böylece müşterinin algısındaki değeri arttırın.



Kaç ürün kaldığına  dair  geri bildirimler
Hiçbir zaman “stokta herkese yetecek kadar ürün var,” gibi bir cümle ile karşılaşmazsınız. Böyle bir uygulama potansiyel müşteriyi satın almaya teşvik etmez.
 Kısıtlı  gösterme ürün cazibesini daha  da arttırmakta.
Kalan ürün sayısı, müşteriye karar aşamasında yardım edebilir. Fakat aynı zamanda cüzdanınızı hızlıca boşaltabilir.

Ne  kadar süre butikte kalacağı  ve  son saatler olduğu
Ürünü satın almanın tam kıyısında olan potansiyel müşterilere kısıtlı bir zaman vermek karar verme mekanizmalarını etkileyecektir.
 Özellikle de pazarlıkla ürün alınan satış sitelerinde çok kullanılan bir taktiktir.
Türkiye kullanımı pek sık olmayan bu strateji aslında çok işe yaramaktadır. Sitede dolaşırken “şimdi sipariş verin cumartesi kargo teslim fırsatlarından yararlanın” yazısını görmek ürünün satışını kolaylaştırır.
 Sanki  bir anda  elinize  geçecekmişçesine ürüne  sahip olmaya çalışırsınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder